Logo Loading

Profesjonalne ODCHUDZANIE. Jak się do tego zabrać?

Jeśli masz za sobą dziesiątki prób schudnięcia, a wszystkie zakończone niepowodzeniami, koniecznie zapoznaj się z naszym wskazówkami. Rozpocznij profesjonalne odchudzanie. Tym razem podejdź do sprawy konsekwentnie.

 

Motywacja a samodyscyplina

Wszędzie mówi się o tym, jak znaleźć dobrą motywację do ćwiczeń, do przestrzegania diety, do prowadzenia zdrowego stylu życia. Tymczasem motywacja jest przereklamowana. Początkowo rzeczywiście dodaje energii i chęci do działania, ale entuzjazm zwykle szybko gaśnie, a tym samym wizyty na siłowni stają się coraz rzadsze. To, co jest Ci potrzebne to SAMODYSCYPLINA! To dzięki niej, nawet jak Ci się nie chce, pójdziesz na trening i nawet jak masz ochotę, nie zjesz batonika a jabłko.
W ramach samodyscypliny wyznacz sobie plan treningowy i dietę. Niech to samodyscyplina, a nie motywacja pozwali Ci na profesjonalne odchudzanie.

Zobacz także: Jaki rodzaj treningu jest najlepszy?

Trener personalny

Zwykle na początku sami próbujemy ćwiczyć – kupujemy karnet na siłownię, buty do joggingu i z dużym samozaparciem oznajmiamy, że będziemy 4 -5 razy w tygodniu chodzić na treningi.
W takim rozumowaniu są 2 zagrożenia: nie korzystamy z fachowej pomocy, tylko działamy na wyczucie, samodzielnie komponując trening oraz w przypływie entuzjazmu ustalamy sobie zbyt dużą – jak na początek – częstotliwość treningów. Zajęcia z trenerem personalnym to spory wydatek, jednak od tego jak zaczniesz, może zależeć to, jak potoczy się Twoja przygoda ze sportem. Dobry trener zarazi Cię dobrymi nawykami, pokaże jak wykonywać ćwiczenia, ustali plan treningowy, podpowie jak i kiedy ćwiczyć, aby było to efektywne, a nade wszystko podejdzie indywidualnie do Ciebie, uwzględniając twój tryb życia, wagę, sylwetkę.

Nie warto też ustalać na samym początku katorżniczego planu treningowego. Jeśli lata zajęło nam dochodzenie do takiej sylwetki, jaką mamy teraz, to też nie schudniemy w miesiąc czy dwa (a jeśli nawet to efekt jo-jo jest gwarantowany).  Na początku ustal trening na 2 dni w tygodniu i dodaj jeszcze jakąś aktywność, którą będziesz wykonywał niejako przy okazji, np. dojazdy do pracy rowerem, codzienny intensywny spacer czy tańce z dziećmi. Gdy załapiesz już bakcyla, zwiększ intensywność treningów. Ta kolejność pozwoli Ci oswoić się ze sportem, nabrać dobrych nawyków oraz rozpocząć profesjonalne odchudzanie. 

 

Profesjonalne odchudzanie – dieta i wsparcie w postaci suplementów

Żaden trening nie da spektakularnych efektów, jeśli równolegle nie zmienisz nawyków żywieniowych. Zdrowa i zbilansowana dieta jest kluczem do sukcesu. Do tematu odchudzania warto podejść w sposób zrównoważony – nie stosować diet-cud czy 1500 kcal, bo przy treningu taka podaż kaloryczna jest zdecydowanie zbyt mała. Nie zapominaj także o wsparciu w postaci suplementów – uprawiając sport, dobrze jest wspomóc trening i uzupełniać dietę o wybrane suplementy.  Nie tylko kulturyści spożywają odżywki białkowe, spalacze tłuszczu, aminokwasy czy witaminę C. Dzięki nim zwiększa się wytrzymałość i przyśpiesza spalanie tkanki tłuszczowej. Tak naprawdę suplementowanie diety dotyczy każdego, kto uprawia regularnie sport – zarówno kobiet, jak i mężczyzn. Do tego nie trzeba być kulturystą startującym w zawodach.

 

Podejdź do odchudzania profesjonalnie. Zacznij od zmiany kilku nawyków i zacznij poszerzać wiedzę na temat zdrowego stylu życia. Nie wyznaczaj sobie celów i działań, które z góry skazane są na niepowodzenie (np. takie jak schudnięcie 10 kg w miesiąc). Powodzenia!

 

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Podobne posty