Logo Loading

Wiosenna suplementacja – czyli świadome dbanie o siebie

Przedwiośnie i wczesna wiosna to trudny czas dla organizmu. Zarówno ciało, jak i umysł są zmęczone po zimie. Brak słońca, krótkie dni, mrozy, częste przeziębienia, niewielka lub brak aktywności na świeżym powietrzu. Te czynniki zdecydowanie nie sprzyjają zachowaniu dobrego zdrowia i formy. Do tego należy dodać słaby dostęp do świeżych warzyw i owoców, co sprawia, że organizm nie ma skąd czerpać potrzebnych witamin i minerałów. Dlatego pierwsze oznaki wiosny to doskonały czas, aby świadomie o siebie zadbać i aby rozpoczęła się wiosenna suplementacja.

wiosenna suplementacja

 

Wiosenne porządki – czas start!

Dla wszystkich tych, którzy z początkiem wiosny i pierwszymi cieplejszymi dniami nabierają nowej energii, warto podkreślić, że samo słońce to jeszcze za mało. Witamina D, którą zapewniają nam promienie słoneczne, jest niezwykle ważna dla organizmu – szczególnie w naszej szerokości geograficznej. Zmęczony zimą organizm potrzebuje dużo więcej witamin, mikroelementów i minerałów. Niestety nie uzyskasz tego tylko zbilansowaną dietą, ponieważ w marcu czy w kwietniu jest jeszcze za wcześnie na pełną paletę świeżych owoców i warzyw. Rzadko kiedy, nawet starannie ułożone menu jest w stanie dostarczyć wszystkich potrzebnych składników. Dlatego ważna jest wiosenna suplementacja i wsparcie diety.

Naturalna witamina C, witamina D, kwasy omega 3, omega 6, cynk, potas, wapń, żelazo – co wybrać spośród tak szerokiego wachlarza substancji odżywczych? Co powinna zawierać wiosenna suplementacja?

 

Wiosenna suplementacja – jakie suplementy przyjmować wiosną?

wiosenna suplementacja

Wiosenne przesilenie to przede wszystkim osłabiony organizm, który narażony jest na liczne infekcje i wirusy. Nie pomagamy mu w tym, gdy w pierwsze słoneczne dni w przypływie entuzjazmu zdejmujemy czapkę i szalik. Dlatego wskazana jest naturalna witamina C, która o tej porze roku nie jest jeszcze dostępna w naturalnych produktach. Niedobór witaminy C ma negatywny wpływ na koncentrację, dobry sen, wydolność fizyczną może być sprawcą podenerwowania czy większej podatności na stres, a nawet sprzyja pojawieniu się stanów depresyjnych. Suplementując witaminę C, wspomaga się odporność organizmu na wirusy, zakażenia i choroby. Warto pamiętać, że naturalna witamina C w największych dawkach nie znajduje się w cytrynie. Największym jej źródłem jest dzika róża. Naturalna witamina C znajduje się także w rokitniku, papryce, natce pietruszki, brokułach oraz w czarnej porzeczce.

Betakaroten, czyli witamina A to kolejny składnik odżywczy, który zaleca się suplementować wiosną. Brak tej witaminy ma znaczący wpływ na wygląd – sucha skóra i ziemista cera, słabe, wolno rosnące i rozdwajające się paznokcie oraz łamliwe włosy, wypadające w dużych ilościach. Odpowiedzią na te bolączki będzie suplementacja betakarotenu, który naturalnie dostępny jest w owocach (np. melon, arbuz, brzoskwinia) i warzywach (bakłażan, pomidor, dynia, bataty).

Witamina D – jej suplementacje zaleca się cały rok, a w miesiącach zimowych, gdy często przez długie tygodnie nie ma słońca, jest to absolutnie wymagane. Zwykło się dostarczać syntetyczną witaminę D noworodkom i niemowlakom, tymczasem dorośli także powinny uzupełniać jej niedobory poprzez właściwą suplementację. Niedobór witaminy D może powodować krzywicę, świąd skóry, bóle głowy, osłabienie organizmu, utratę apetytu i nudności.

 

Przyjmując suplementy diety, należy pamiętać, że tak samo jak szkodliwy może być niedobór, tak i nadmiar nie jest korzystny dla organizmu. Łatwo jest przedawkować witaminy, gdy przyjmuje się kilka suplementów diety równocześnie. Nawet naturalna witamina C w zwiększonej dawce może niekorzystnie wpływać na organizm. Dlatego czytajmy etykiety i dokonujmy świadomych dobrych wyborów.

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Podobne posty