TreningJak zdobyć upragnione Zgrabne, Jędrne i Piękne Uda?

Jak zdobyć upragnione Zgrabne, Jędrne i Piękne Uda?

 

 

Smukłe i zgrabne nogi to cel niejednej z kobiet, lecz nieraz trudny do osiągnięcia. Delikatnie wyrzeźbione i jędrne nogi mogą wyszczuplić i optycznie wydłużyć sylwetkę. Sprawią, że wydamy się choć odrobinę wyżsi niż jesteśmy w rzeczywistości i bardziej atrakcyjni. Jednak dużą rolę przy przybieraniu na wadze lub jej utracie odgrywają geny, fizjologia i kobiece hormony – estrogeny. Ich działanie wpływa na odkładanie się nadwyżki spożytych kalorii w pierwszej kolejności właśnie w dolnych partiach ciała w okolicy bioder, brzucha i na udach. Tworząc zaokrągloną figurę tak zwanego jabłka lub gruszki. Co gorsza na nogach i pośladkach szybko może pojawić się również cellulit, jako wynik złej diety, nawyków, stresu i siedzącego trybu życia. Jakie więc podjąć kroki, aby przybliżyć się do celu i zdobyć wymarzone zgrabne uda? Przeczytasz poniżej.

 

 

Spis treści:

Jak pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej z ud?

Dieta niskoenergetyczna pomoże racjonalnie zrzucić wagę

Aby zdobyć zgrabne uda ogranicz spożycie tłuszczu w diecie

Uważaj na węglowodany na diecie – skutecznie utrudnią osiągniecie szczupłych ud

 

 

Jak pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej z ud?

Dobrą opcją będzie dieta niskoenergetyczna oraz oczywiście dużo ruchu i aktywności fizycznej, aby pobudzić cały organizm i poprawić krążenie. Ponieważ wspomniany już wcześniej cellulit, inaczej „pomarańczowa skórka” powstaje w efekcie zastoju limfy w zanadto otłuszczonej warstwie podskórnej. A jego obecność utrudnia już samo spalenie tkanki tłuszczowej i utratę wagi. Więc priorytetem tuż obok zdrowej diety, powinno być dotlenienie tkanki podskórnej w celu poprawy przepływu krwi i limfy. Co bez wątpienie wpłynie pozytywnie na cały proces odchudzania.

 

 

Dieta niskoenergetyczna pomoże racjonalnie zrzucić wagę

Inaczej mówiąc jest to dieta redukcyjna, ale nie jest ona skrajnie restrykcyjna, można powiedzieć, że jest całkiem rozsądna. Jej założenie to obniżenie dziennego bilansu kalorycznego o średnio 500 kcal do 1000 kcal mniej niż prawidłowa, wskazana norma do spożycia ze względu na wiek, wagę i wzrost. Jej efekty, czyli utrata kilogramów są dość powolne, w porównaniu z bardziej radykalnymi dietami. Ale Ty nie chcesz mieć przecież wiotkiej, obwisłej skóry, tylko jędrne ciałko. Żeby je osiągnąć potrzeba mądrych rozwiązań, które doprowadzą do ujemnego bilansu kalorycznego, jednak nie przez wyczerpujące głodówki i długie okresy postu. Ponieważ konsekwencjami prowadzenia skrajnych diet odchudzających są ogólne osłabienie organizmu, apatia, bądź rozdrażnienie oraz anemia. Ponadto nie pozostają one obojętne dla kondycji skóry, włosów i paznokci. Ich stan krytycznie się pogarsza, włosy się łamią i wypadają, cera staje się szara i podatna na wypryski, a tego wszyscy chcemy uniknąć. Natomiast na diecie niskoenergetycznej w tydzień można stracić od 0,5 do 1 kilograma. Jest to wolna zmiana, ale z drugiej strony trzyma Cię to z dala od efektu jo-jo, a pożądane rezultaty będą bardziej trwałe. Tylko tak, tracąc stopniowo wagę można rozważnie i bezpiecznie dla zdrowia i kondycji organizmu osiągnąć korzystne efekty. Więc uzbrój się w dużo cierpliwości i myśl o zgrabnych udach, które na Ciebie czekają na końcu tej drogi.

 

Aby zdobyć zgrabne uda ogranicz spożycie tłuszczu w diecie

Tłuszcz staje na drodze do osiągnięcia proporcjonalnej figury. Jego nadmierna podaż wprost przekłada się na przyrost tkanki tłuszczowej, której potem bardzo ciężko jest się pozbyć. Dlatego układając posiłki warto jest ograniczać udział tłustych produktów, ewentualnie wybierać ich zdrowsze alternatywy. Jak na przykład ryby, awokado, orzechy, nasiona lub zimno tłoczone oleje roślinne (m.in. olej lniany). Które są dodatkowo źródłem wielonienasyconych kwasów tłuszczowych Omega-3, o działaniu prozdrowotnym. Postaraj się włożyć trochę wysiłku w przygotowanie swojego jadłospisu. Zamiast dań smażonych na patelni, na głębokim oleju lub pieczonych, zdecyduj się gotować na parze, grillować, czy opiekać produkty spożywcze w specjalnej folii. Jasne jest też to, że tłuszcz pochodzenia zwierzęcego w porównaniu z tym roślinnym jest o wiele bardziej tuczący. Zaś w nadmiarze jest nawet szkodliwy, gdyż podnosi zły cholesterol i wpływa na rozwój miażdżycy i choroby wieńcowej. Więc staraj się ograniczać spożycie mięsa, zarezerwuj je na wybrane dni kiedy będziesz potrzebować większego zastrzyku energii. W pozostałe dni dobrym sposobem na uzupełnienie brakującej ilości białka i aminokwasów w diecie będą np. jajka. Wbrew panującemu ciągle mitowi wcale nie podnoszą one złego cholesterolu, lecz są bardzo zdrowe i zasługują na miano superfoods.

 

Uważaj na węglowodany będąc na diecie – skutecznie utrudnią osiągniecie szczupłych ud

Kolejnym zagrożeniem podczas odchudzania i w późniejszym procesie utrzymaniu szczupłej sylwetki są węglowodany. W dużym skrócie są to cukry proste, które przez swoją nieskomplikowaną strukturę chemiczną, zbudowane są z krótkiego łańcucha, są szybko trawione. Ale za to odkładają się z łatwością w naszym organizmie, otłuszczają narządy wewnętrzne i gromadzą się pod skórą. Co prawda dostarczają nam w mgnieniu oka energii i poprawiają samopoczucie, lecz efekt jest chwilowy i potem dopada nas znużenie, senność i wyrzuty sumienia. Źródłem węglowodanów są głównie rośliny np. owoce, zboża (czyli produkty z białej mąki), warzywa lub miód. O ile owoce i warzywa są niezbędne w zdrowej diecie jako dobre źródło błonnika i witamin, to koniecznie wystrzegaj się słodyczy, kolorowych, gazowanych napoi, wody smakowej, żywności wysoce przetwarzanej i fastfoodów. Niebezpieczne są również płatki śniadaniowe, jogurty, gotowe desery, sosy, batoniki typu musli (ale są często takie tylko z nazwy) oraz suszona żurawina (dodatkowo słodzona przez producentów). Choć z pozoru może tak się nie wydawać to wymienione produkty mają w sobie dużo ukrytego cukru. Dlatego czytaj etykiety, bo nawet ciemne pieczywo może być oszukane i mieć w składzie barwniki, karmel lub cukier trzcinowy. Bardziej korzystne dla zdrowia są za to węglowodany złożone, czyli np. kasze, produkty pełnoziarniste, otręby, nasiona oraz warzywa strączkowe.

Udostępnij dalej:

Inne artykuły

Back to top