Logo Loading

Zażywaj witaminę C, czyli jak wzmocnić odporność dziecka

Zarówno pediatrzy, jak i dietetycy podkreślają, że kluczem do zachowania zdrowia dziecka jest dobra dieta. To, w jaki sposób komponujemy jadłospis dziecka, ma niebagatelne znaczenie w zachowaniu dobrego samopoczucia, sprawności, a przede wszystkim odporności malucha. Jak wzmocnić odporność dziecka?

jak wzmocnić odporność dziecka

Zamiast leczyć, zapobiegaj

Każdy rodzic wie, co oznacza przeziębienie u dziecka. Poza oczywistymi nieprzyjemnościami w postaci złego samopoczucia naszego malucha i ewentualnych powikłań, dochodzą równie nieprzyjemne wydatki na leki oraz dylemat, kto ma się zaopiekować dzieckiem w domu. Gdy obydwoje rodzice pracują, a pociecha choruje często jest to nie lada problem. Dlatego lekarze-pediatrzy i dietetycy apelują, aby walkę z chorobami dziecka zacząć od wzmacniania układu odpornościowego. Tak, aby przygotować organizm w dobrej kondycji na starcie z wirusami. Dwoma filarami zbudowania odporności u dziecka jest dieta i aktywność fizyczna. Na co szczególnie zwrócić uwagę w diecie naszego dziecka? Jak wzmocnić odporność dziecka?

 

jak wzmocnić odporność dziecka? WITAMINA C

Kwas askorbinowy to fundamentalna witamina budująca odporność nie tylko dzieci, ale także dorosłych. Wspiera funkcjonowanie układu odpornościowego, pozwala wzmocnić organizm, który staje się silniejszy w walce z infekcjami. Aby witamina C mogła wpłynąć korzystnie na organizm, musi zostać spełniony ważny warunek: kwas askorbinowy powinien występować w naturalnej formie, a przy tym być regularnie dostarczany do organizmu. Syntetyczna forma witaminy C, a takich jest mnóstwo na rynku, nie wpływa na poprawę odporności. Witaminy w takiej formie są bardzo słabo wchłaniane, a ponadto nie zawierają składników pomocniczych, które wspomagają działanie kwasu askorbinowego. Należy też pamiętać, że witamina C nie jest magazynowana przez organizm, a to oznacza, że wymaga regularnego dostarczania. Aby czerpać jak najwięcej ze spożywania witaminy C, dobrze jest dostarczać ją w naturalnej formie, czyli pod postacią warzyw i owoców lub w formie jak najbardziej zbliżonej do naturalnej. Warto pamiętać, że to nie osławione cytrusy są najbogatszym źródłem kwasu askorbinowego, ale owoce dzikiej róży, czarna porzeczka, czerwona papryka i natka pietruszki.

 

jak wzmocnić odporność dziecka

CUKIER

Ciężko wychować dzieci bez słodyczy, ale naprawdę warto możliwie zminimalizować ich spożycie przez najmłodszych oraz proponować zdrowe wersje ciast i ciasteczek. Cukier – oprócz wielu negatywnych skutków dla organizmu – znacznie wydłuża czas przeziębienia, ponieważ doskonale żywi wirusy i bakterie. Dzieci w stanach przeziębieniowych powinny mieć absolutny zakaz jedzenia cukru, a jeśli już to powinniśmy proponować zdrowe zamienniki. Dla podtrzymania odporności dziecka, najlepiej ograniczyć słodkie wyroby do minimum.

 

AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA

Ruch, najlepiej na świeżym powietrzu, to kolejny ważny dla zachowania odporności aspekt. Ważne, aby dzieci codziennie zażywały spaceru, nawet w niepogodę. Wystarczy ubrać dziecko adekwatnie do warunków atmosferycznych i można śmiało wyjść na zewnątrz.

 

jak wzmocnić odporność dziecka

Zmiana nawyków żywieniowych może zdziałać cuda. W końcu to paliwo, które zasila nasz organizm. Tak jak nie wlejemy do baku auta najtańszego paliwa z wątpliwego źródła, tak nie powinniśmy żywić siebie i dzieci bezwartościowym jedzeniem. A odpowiednia dawka witamin i minerałów jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

 

Zobacz także: Przepisy na potrawy z witaminą C

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (3 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

Dodaj komentarz

Podobne posty